Logo Vodáci

Vodáci Hronov

Přihlásit

Steyr a Salza 15.6 -19.6.2011

Ve středu 15.6 odpoledne se scházíme v loděnici, abysme po naložení věcí odjeli na hlavní letošní oddílovou akci, kterou je sjedz rakouských řek Steyr und Salza. Vyjíždíme po 17. hodině pronajatým malým autobusem z Jablonce, je nás celkem 14, v Praze nabíráme Jugiho s Šárkou  a pokračujeme do Budějovic, tady na místním slalomovém kanálu přespáváme. Čtvrtek 16.6.2011

Ráno pokračujeme v cestě do Rakouska, ještě snídáme na benzince v Dolním Dvořišti a dál jedeme přes Linec směrem k první řece zájezdu, kterou je Steyr. Na parkovišti u vodopádu Stromboding jsme kolem 10. hodiny, jdeme si vodopád prohlédnout a zjištujeme, že vody v řece moc není, ale sjet to půjde. Převlékáme se a po chvíli vyrážíme, posádky tvoří 4 kajaky - Karlos, Luboš, Lukáš a Šimon, 5 nafukovaček - Jugi s Šárkou, Pepa s Mílou, Tomáš s Martinem, Honza s Jitkou a Franta se Simonou. Hned pod vodopádem je kamenitá peřej, na riích je to celkem honička, ale všichni projíždíme. Dále se Steyr uklidňuje a zvolna proudí. Po dvou km dojíždíme k jezu, za této malé vody lodě stahujeme šupnou bez posádek, pod jezem musíme asi 500m brodit, bo voda tekla náhonem. Za chvíli zase můžeme jet, řeka je hodně kamenitá, ale průjezd se vždy najde. Po 3km přijíždíme k lávce, těsně před ní je šikmý válec, pod ním to žene na skálu u pravého břehu, ale všichni bez problémů sjíždíme. Přestávku si někteří zpestřují skoky do vody z lávky. Když vyjíždíme dál, čeká nás pëřej s válci a několika kameny. Pak je Steyr zase lehčí, volně teče a občas je tam nějaký stupeň s válcem, ale nic těžkého. Poslední těžké místo je zatáčka s pár kameny a válci a pod ní velká skála skoro přes celou řeku a peřej pod ní. Končíme u silničního mostu. Po naložení věcí odjíždíme přes průsmyk k další řece Salze. Asi po hodině jízdy jsme v Palfau, Tady v kempu stavíme tábor, po večeři chvíli hrajeme karty, pak na kytary a jdem spát.

Steyr:  vodopád Stromboding - silniční most.  WW1 - 2, délka 12km.

Pátek 17.6.2011

Ráno vyjíždíme do Willdalpenu, odkud pojedeme Salzu. Na start potkáváme Honzu Česneka, který vedl náš loňský instruktorský kurz, chvíli kecáme, pak se převlékáme a jdeme na to. Začínáme slalomkou v kempu, vodní stav je spíš nízký, takže válec není moc velký, chvíli na něm trénujeme, někteří se i koupou. Pak vyrážíme dolů po řece, která teče hlubokým údolím, je peřejnatá, ale je třeba se vyhýbat kamenům. Asi 10km není moc těžkých, než přijedeme k ústí Lassingu, odsud už začínají být peřeje těžší. Jednu peřej tvoří nekolik velkých kamenů s válci, je to tady celkem těžké, ale všichni jedeme bez problémů. Za chvíli přijíždíme k místu, kde jsou na břehu lavinové zábrany, tady dáváme pauzu a svačinu. Dále je Salza peřejnatá a kamenitá, po chvíli se řeka zúží a tvoří dlouhou peřej mezi skalnatými břehy tzv. Dlouhou uličku. Pod ní stavíme u schodů na pravém břehu na poslední přestávku než začne Soutěska. V Soutěsce se řeka zúži na cca 5 metrů, břehy jsou skalnaté a občas si podemleté. Nejtěžší je peřej pod silničním mostem, končící asi půl metru vysokým stupněm s válcem, za dnešní vody však byl bez problémů. Soutěska pokračuje ještě asi 5km, je stále peřejnatá, ale není moc těžká, takže si ji můžeme užívat. V cíli nás ještě čeká vynesení lodí do strmého kopce a jsme přímo v kempu. Odpočíváme, dáme večeři, opět karty, kytary, večírek se opět vydařil a po půlnoci jdeme spát.

Salza: Wildalpen - kemp pod Palfau.  WW2 - 3, délka 25km

Sobota 18.6.2011

Ráno opět jedeme směr Wildalpen, tentokrát vyjíždíme asi km nad vesnici, odkud startujeme, jen dvě lodě dnes jeli jen spodní půlku trasy. Opět na slalomce ve válci trénujeme, po půl hodině vyrážíme a opět si užíváme krásnou řeku a krajinu kolem ní. Peřeje jsou podobné jako včera, už víme kde nás co čeká, takže jedeme rychleji, nemusíme tolik prohlížet. Jelikož je už víkend, je na řece více, vodáků, občas předjíždíme cestovky s rafty. Opět svačíme u lavin. zábran, čekáme na Jugiho, který jel odsud dvakrát. Soutěska byla opět hezká, bez problémů, tak si jízdu zpestřujeme tím, že si Ria vzájemně otáčíme dnem vzhůru. Po dojetí do kempu se obloha zatáhla, vyrážíme tedy do hospůdky na bramboru vařenou ve slupce a s třemi druhy omáček. Mezitím se spouští vytrvalý déšt, večeři vaříme v kuchyňce v kempu, zároveň tam máme i večírek, dnes ale jdeme spát dřív.

Salza: 1km. nad Wildalpenem - kemp pod Palfau.  WW2 -3, délka 26km

Neděle 19.6.2011

Ráno naposledy vyrážíme na Salzu, dnes jen k zábranám. Protože déšť trval až do rána, nastoupala řeka asi o půl metru a tak dnes měla řeka větší tah a vlny byly taky zajímavější a větší. Za chvíli si na větší vodu zvykáme a užíváme poslední den na vodě. Soutěska je taky hezčí, jsou tady ale jen větší vlny, jinak ale nemáme větší problémy, až na jednu vodní krysu v podání Karlose na kajaku. Kolem poledne dojíždíme do kempu, balíme tábor, společnou fotku a po 13. hodině vyrážíme zpět do Čech, dáváme kafe na benzince u Tábora, v Praze vystupuje Jugi s Šárkou, do Hronova dojíždíme kolem 21.hodiny velmi spokojeni, neboť tato akce se velmi povedla.