Logo Vodáci

Vodáci Hronov

Přihlásit

SÁZAVA 2011

V pátek 27.5. se odpoledne sházíme v loděnici, abysme vyrazili na víkendovou akci na oblíbené Sázavě. Po naložení všech věcí a lodí odjíždíme do Pikovic, kam na místní tábořiště dorazíme kolem deváté večer, stavíme tábor, chvíli klábosíme. Ještě za námi přijeli z Prahy kamarádi Jana s Pavlem, kteří mají před svatbou a přivezli svatební koláčky a řízečky. Spát odcházíme kolem půlnoci. Ráno po snídani se převlékame do vodáckého a kolem půl desáté odjíždíme do Týnce nad Sázavou, odkud vyrážíme na dnešní splutí. Jedou od nás 2 rafty, 3 ria, 2 plastové deblovky a několik kajaků. V Týnci už je plno vodáků, jako každý rok to bylo jak na dálnici, Sázava už je taková. Začátek splutí je průjezd jezem v Týnci, pod ním je kamenitý úsek, ale všichni bez problémů jedeme. Dále pokračujeme, čeká nás několik jezů, všechny jdou sjet a už dojíždíme do Krhanic, pod jízkem je první hezká peřej a pod ní u mostu máme přestávku. Jedeme dál, čeká nás známý jez Pěnkava, vlna a šikmý proud pod ním dělá některým posádkám banánů (lodí z půjčovny) problémy a tak se docela bavíme a sem tam někoho lovíme z vody. Pak už do Kamenného Přívozu je asi 3km dlouhý peřejnatý úsek s lesním jízkem, užíváme si vody. V Kamenném Přívozu máme svačinu, po občerstvení vyrážíme dál, nejdřív sjíždíme jez pod ním chvíli trénujeme a pak už začíná Sázavský kaňon, nejhezčí úsek na Sázavě s trampskými chatami na břehu, občasnými peřejemi, průjezd Myší dírou, prostě sázavská klasika. Kolem 16 hodiny dorážíme do Pikovic, po svačině jedeme zpět do Týnce pro auta, cestou naložíme trochu dřeva na večerní táborák. Večírek se jako obvykle vydařil, někteří šli spát až když už slunce vycházelo.

V neděli ráno se někteří rozhodli, že místo vody navštíví vojenské muzeum u Krhanic, ostatní vyrážíme opět na Sázavu, tentokrát jen z Krhanic. Vody je dnes o něco víc, navíc vyjíždíme brzo, takže jsme na řece skoro sami, můžeme tedy pod jezy trénovat a tak moc nespěcháme a znovu si užíváme Sázavu. Kolem 13. dojedeme do kempu, sbalíme tábor a kolem 15 hodiny odjíždíme spokojeně domů. V Hronově jsme před 18 hodinou.