Logo Vodáci

Vodáci Hronov

Přihlásit

LABE 2011

O velikonoční neděli každoročně sjíždíme Metuji Pekelským údolím, letos však jsme museli tento sjezd zrušit kvůli nedostatku vody. Naštěstí se tento víkend konaly závody ve vodním slalomu na Labi pod Špindlem, na které pouštěli vodu z místní přehrady. Tak místo Metuje jsme vyrazily v neděli 24.dubna na Labíčko. Sraz v loděnici byl v 9 ráno, cesta do Vrchlabí proběhla v pohodě, stavíme na benzince na kafe, tady máme malé spetření v podobě klíčů od auta spadlých do kanálu, ale za pomocí drátu je vytahujeme. Po 20ti minutách pokračujeme z Vrchlabí na Špindl. Cestou prohlížíme několik stupňů, které nás budou na Labi čekat, dojíždíme k nástupnímu místu pod Labskou soutěskou, kde je již mnoho vodáckých aut, neboť Labe teče jen jednou za dva roky a tak zde jsou snad všichni čeští vodáci. Dohadujeme, že první jízdu pojedeme až na Vrchlabskou soutěsku, čekáme až řidiči svezou auta a po jejich návratu vyrážime. Chlapci na kajacích jedou ještě obtížné tzv. Esíčko, my ostatní startujeme až pod ním. Hned nás čeká úsek s krásnými velkými vlnami, na které si však brzy zvykáme a užíváme si je. Tady řeka teče kolem navigace na levém břehu a po 500 metrech přichází první velký válec, který však nedělá problémy. Dál Labe pokračuje divokým úsekem na začátek Herlíkovic, kde pod mostem je kamenitý stupeň sjízdný u levého břehu. Dál nás čeká několi velkých vln ve zúžení u pravého břehu, pode nimi stupěn sjízdný spíš vlevo a pak rozbitý jez v Herlíkovicích, vysoký asi 1.5m. Pod ním je asi dvoukilometrový peřejnatý úsek s válci, který bez problémů projízdíme. Pak přichází šikmý válec pod asi metrovým stupněm.

Pokračujeme a přijíždíme k vysokému kolmému jezu na začátku Vrchlabí, který přenášíme, jen Vojta s Mirečkem ho jedou divokou propustí u pravého břehu. Přenesem zároveň i následující kamenný stupeň, pod ním nasedáme a Labe pokračuje krátkou perejí zakončenou šikmým válcem, kde Pepa s Liborem plavou, jedou podruhé a ani tato jízda se nedaří, až napotřetí ho sjedou. To už jsme ve Vrchlabí, po několika stech metrech přijíždíme k mostu, kde je nízký kolmý jez sjízdný u pravého břehu, pod ním je hezké esíčko s válcem, který umí držet, ale jedeme v pohodě. Později se dovídáme, že se zde chvíli před námi topil nějaký vodák, musel pro něj přiletět vrtulník, ale nakonec to prý v pořádku přežil. Pak jedeme ještě asi 500 metrů a už jsme na jezu na začátku Vrchlabské soutěsky. Zde končíme, jen kajakáři si sjíždí soutěsku.

Navazujeme lodě a vyrážíme na druhou jízdu, dle internetu je možnost sjet si asi 4km hned pod přehradou, tento úsek jsme kdysi jezdily každý rok, ale dlouho jsme už na něm nebyly. Ale u příjezdu na start nám pořadatel oznamuje, že za 5 minut startuje závod raftů a tak tam nesmíme. Jedeme tedy pod soutěsku, druhou jízdu pojedem jen  pod válec v Herlíkovicích. Protože cíl raftů je na tomto úseku, spestřují nám jízdu rozjetí závodníci, kterým se vyhýbáme co to jde. Naštěstí brzy přichází jejich cíl a my si zase můžeme plně užívat krásné řeky. Bez problémů dojíždíme na konec k válci který nám dělá menší problémy, ale nikdo neplave a tak zde spokojeně končíme. Labe je moc hezké, peřejnaté s velkými vlnami, bohužel zde vodu pouští jen jednou za dva roky, tak si na opakování budeme muset dlouho počkat.

LABE: 1.jízda - Esíčko - Vrchlabská soutěska WW3, 7km

2.jízda - Esíčko - Herlíkovice WW3,  4km.