Logo Vodáci

Vodáci Hronov

Přihlásit

ÚPA 2011

Jako každý rok i letos na Velikonoce pořádal náš oddíl tradiční splutí řek Úpy a Metuje, tento ročník byl již 49. Bohužel Velikonoce připadly až na pozdní termín 23. a 24. dubna, tak letošní ročník ovlivnil zoufalý vodní stav, proto jsme museli sjížděný úsek Úpy zkrátit asi o 10km, místo z Bohuslavic jsme tentokrát začínali až v Úpici u silničního mostu. Ale ani nízký stav vody nás neodradil a tak jsme dali dohromady lidi na celý autobus a ještě několik aut dohromady asi 50 lidí. Hned na startu nás čekal sjezd úpického jezu, který se jel propustí u levého břehu, pod jezem byla hezká vlnka, hned na začátku dobré osvěžení. Při průjezdu Úpici se ukazuje, že vody je sice málo, ale na splutí stačit bude. Na konci Úpice nás čekalo přenášení druhého úpického jezu a pod ním asi kilometr dlouhý úsek bez vody, kterou odvedl náhon, no nějak jsme to přebrodili. Pak jsme projeli Havlovice, kde nás čekal opravený vysoký jez, který však pro plastové lodě nebyl žádný problém. Po dalším kilometru jsme u pily Šiškárna, kde jez který za vyšší vody tvoří nepříjemný válec a vetšinou tento jez přenášíme, tentokrát ho bez problémů sjíždíme.

Pod tímto jezem Úpa vtéká do Babiččina údolí, kterým protéká v příjemných lehkých peřejích, občas je na břehu nějaký ten srub a cesta vesele ubýhá. Po 5km dojíždíme ke Slatinskému mostu, kde máme připravenou svačinu, na ohni si opékáme párky, zapíjíme ho pivkem a chvíli klábosíme. Někteří zde i končí a ostatní pokračujeme  splutím slatinského jezu a pod ním dál údolím až k Ratibořicím. Zde se nachází známý Viktorčin splav, na němž se o velké obveselení starají Honza s Pepou B., kteří si berou na sjetí Rio které ale není dofouknuté, pod jezem se jim sklapne a oba končí čochtanem ve vodě za nadšeného ohlasu diváků. Podruhé už si ho dofukují a v pohodě sjíždí.

Pod Viktorkou jedeme ještě asi 2km kolem starého bělidla a ratibořického zámku až k jezu nad kterým odbočuje náhon do přehrady Rozkoš, po něm plujeme až k parkovišti ve Zliči, kde končíme naš sjezd řeky Úpy. Do Hronova přijíždíme kolem šesté a večer se znovu scházíme v lodenici a posezení, večírek se jako obvykle vydařil.