Logo Vodáci

Vodáci Hronov

Přihlásit

JIZERA A KAMENICE 9.-10.4.2011

Další letošní akci byl tradiční zájezd na řeky v Jizerských horách na oblíbené Jizeru a Kamenici. Celý týden před akcí bylo pěkně, což slibovalo dobré vodní stavy, bohužel ale ve čtvrtek se výrazně ochladilo a voda v obou řekách klesla na sjízdné minimim. V sobotu ráno jsme tedy odjeli, bylo nás několik kajaků, 2 posádky na RIU a Pepa s Liborem na NOAHu. V Jablonci nad Jizerou je na vodočtu stav 50, což je sjízdné minimum pro horní úsek od Ostrova hrůzy do Vilémova, kam také míříme. U benzinky na Mýtě u křižovatky na Harrachov se přestrojujeme, čekáme na Jugiho a spol. kteří vyjeli dřív a sjeli si ráno Kamenici, nafukujeme RIA, kajakáři vyrážejí z Mýta sjet si úsek Ostrov Hrůzy, my ostatní jedeme pod ostrov a po příjezdu kajaků vyrážíme do jizerských peřejí. Díky stavu vody je to hledání průjezdů mezi kameny, vždy se ale nějaká cestička dá najít a bez větších problémů sjíždíme celý asi 5km úsek. Jelikož se nikdo nekoupal, tak splutí netrvalo dlouho a tak jsme vyrazili zpět na druhou jízdu, která byla též bez problémů. Po dojetí druhé jízdy se převlékáme a jedeme do Semil, kde máme domluvený nocleh v místní tělocvičně.

V Semilech se vítáme se školníkem, je to byvalý spolužák Pepy, dáme odpolední kafíčko, odpočinek a kolem 19hod odcházíme na večírek do místní hospůdky, školník nám zařídil večeři,uvařili nám vynikající gulášek, který byl trošku ostrý, ale jinak super. Večírek se vydařil a kolem půlnoci odcházíme spokojeni spát.

Ráno vstáváme a odjíždíme do Haratic odkud pojedeme na Kamenici, tady se převlékáme, přijíždějí Kubeovi, dneska jedou Pepa s Liborem na raftu se Strnadovými, předseda na Riu s Kubou, druhé Rio s posádkou Honza a Aleš a několik kajakářů. Začátek Kamenice je průjezd kolem továrny vúbec tam nebyla voda, museli jsme to tam nějak probrodit. Asi po púl km přitekl náhon a vodní stav se zlepšil na sjízdné minimum. Brzy přichází první peřej Držkovské schody, 3 stupně s válci bez problémů to projíždíme. Pak je Kamenice ještě asi 1km celkem v pohodě až přijedeme k soutěsce, která začíná peřejí Okýnka (malá prádelna), kde se o pobavení stará Jugi, který tady krysí. Soutěska pokračuje Prádelnou, velký kámen v řece objíždíme většinou vpravo celkem v poho. Dál jedeme soutěskou, peřeje jsou náročné, ale dají se projet. Za chvíli jsme nad hrdlem Navárovské soutěsky, skok do válce, vyhnout se skále u právého břehu a pod ní ještě asi 200m peřejí a závěrečný průskok mezi kameny a konec soutěsky je tu. Jedeme všichni v pohodě.

Pod soutěskou přichází most v Návarově, lehčí úsek se dvěma hezkýmy stupni a už jsme u vyhlášeného Tobogánu. skoku do válce, pod ním zúžení, levá zatáčka a další válec. Všichni úspěšně projíždíme, následují ještě asi 2km dlouhé peřeje, které už ale nejsou tak těžké a končí na vzdutí vysokého jezu v Jesenné. Tento přenášíme, pod ním kousek brodíme jedeme ještě kousek na další jez u elektrárny v Jesenném a tady končíme. Převlékáme se, svačíme a debatujeme o právě sjeté úžasné řece, cestou domů zastávka na kafe na benzince a do hronova přijíždíme spokojeni s tímto víkendem.