Logo Vodáci

Vodáci Hronov

Přihlásit

Doubrava 2011

V sobotu 4.dubna ráno se scházíme v loděnici na první letošní vodácké akci, kterou je sjezd řeky Doubravy. Po naložení všech věcí a učastníků, odjíždíme přes Pardubice do Pařížova na start, cesta nám trvá asi 2 hodiny. V Pařížově je již mnoho dalších vodáků, kteří se stejně jako my těší až letos poprvé smočí pádla. Ještě svezeme auta do cíle v Ronově, zaplatíme startovné a jdeme na to.

Řeka Doubrava teče příjemným údolím, první část sjížděného úseku tvoří lehčí peřeje, jsou zde vracáky, ve kterých pilně trénujeme a užíváme si hezké jarní počasí. Asi po 5ti km přichází cvičná peřej, na ní zastavujeme a chvíli trénujeme přejezdy a esíčka, také zde odpočíváme. Po chvíli opět vyplouváme, řeka dál pěkně teče a za chvíli už jsme v Mladoticích, zde končí horní lehčí úsek.

Pod Mladoticemi se obtížnost zvedá, přicházejí první kamenité peřeje, které nám ale nedělají žádné problémy. PO chvíli přijíždíme k legendární peřeji, zvané Martin, nejtěžšímu místu na řece. Průjezd mezi kameny do válečku a potom se vyhnout velkému kameni v řece, na který voda silně táhne. Peřej sjíždíme opakovaně, chvíli koukáme na ostatní vodáky jak peřej sjíždí. o zábavu se starají hlavně posádky nafukovaček.

Pod Martinem ještě projedeme několik hezkých peřejí, jeden bez problémů sjízdný jez a asi po 3 km dojíždíme do Ronova,  kde je cíl našeho sjezdu. Po převléknutí, naložení lodí a svačině odjíždíme domů. Cestou se ještě stavujeme na benzince na kafíčko a o půl šesté jsme v Hronově, kde se rozcházíme spokojení domů.

DOUBRAVA: úsek Pařížov - Ronov,  obtížnost WW1 až WW2, délka 10km.