Logo Vodáci

Vodáci Hronov

Přihlásit

Jarní sezóna 2012

Na první jarní vodu jsme vyrazili 25. března, původně jsme chtěli na Divokou Orlici - úsek Zemská Brána, ale bohužel tam bylo málo vody, tak jsme změnili plán a jeli nakonec na ZDOBNICI. Z Hronova jsme vyjeli v sestavě Míla Strnadová, Pepa Čech, Leoš Kuchař a Honza Káva, v Náchodě na nás ještě čekal Aleš Prouza a pár jeho známých. Startovali jsme nikoli u mostu v Pěčíně, ale až před soutokem s Říčkou, takže úsek dlouhý asi 6 km jsme jeli poprvé. Byl to úzký potok, peřejnatý s docela velkým spádem, podobný např. Vavřinci. Občas nás překvapil padlý strom za zatáčkou a asi 2 jezy jsme přenášeli. Od mostu v Pěčíně už jsme řeku znali, byla už širší, takže obtížnost postupně klesala. Na vodočtu ve Slatině bylo 105cm, to už je celkem hezký stav. Pod Slatinou jsme přenášli dva jezy a jeden padlý strom a bez problémů jsme dojeli až k mostu v Pekle nad Zdobnicí, kde jsme končili. Akci jsme zhodnotili v cukrárně na náměstí v Novém Městě.

DOUBRAVA

O týden později, v sobotu 31. března vyrážíme od loděnice 3mi auty směr Pařížov na tradiční otvírání řeky Doubravy. Vzhledem k chladnému počasí tentokrát na řece nebylo tolik vodáků jako dříve, takže jsme mohli i občas potrénovat, voda byla hezká a asi po dvou hodinách přijíždíme k nejtěžšímu místu tzv. Martinské peřeji, tam  je jako vždycky o zábavu postaráno, mnoho čochtanů bylo vidět i tentokrát. Peřej jsme si sjeli několikrát a pak už pokračovali do cíle v Ronově nad Doubravou, kam jsme dojeli za začínajícího deště. I Doubrava se přes horší počasí velmi vydařila.

ÚPA a METUJE

O velikonocích tradičně náš oddíl pořádá Odemykání řek Úpa a Metuje, letos se konal již 49. ročník. Předpověď počasí hlásila zimu, déšť a na neděli i sněžení, přesto se nás v sobotu na Úpu sešlo tolik, že jsme bez problémů naplnili autobus. Vzhledem k počasí jsme přesunuli start do Havlovic, takže jsme jeli asi o 10km kratší úsek než obvykle, ale náladu nám to nezkazilo a užívali jsme si řeku v Babiččině údolí, jezy jsme vesměs jezdili, kromě Viktorky. Potkala nás ale také jedna velká nepříjemnost, když se jeden z mladých kajakářů nedokázal zastavit nad padlým stromem přes řeku, vykoupal se a jen díky včasnému a bleskovému zásahu našeho předsedy se nenamotal pod strom a vše dobře dopadlo, i ztracené pádlo se našlo druhý den. Po dojetí do Ratibořic jsme se vrátili do Hronova a večer měli tradiční posezení v loděnici.

V neděli ráno nás probouzí čerstvá sněhová nadílka, asi 3 stupně nad nulou a v Metuji stav vody asi 15cm pod minimem sjízdosti pro úsek Peklo, přesto se nakonec 4 skalní vydáváme z Hronova k Bezděkovu, odkud pojedeme Metuji až k loděnici. 2 baraky s posádkami Honza s Leošem a Pavouk s Malim dostali za tohoto nízkého stavu vody docela zabrat, občas se i brodilo, ale přesto jsme za občasných sněhových přeháněk dojeli s dobrou náladou do Hronova, kde jsme pomalu rozmrzávali a spokojeni se rozešli domů.

JIZERA A KAMENICE

Další akcí byla o víkendu 21. až 22.dubna Jizera a Kamenice. V sobotu ráno odjíždíme dvěma auty směr Harrachov, tady nás už čekají Jugi s Čečounem a od křižovatky Na Mýtě vyrážíme na Jizeru. Kamenitý úsek nad Ostrovem hrůzy dělá občas problémy nafukovačkám, sem tam je slyšet i ostřejší výměna názorů mezi Pepou a Miluškou, ale nakonec k Ostrovu zdárně dojíždíme. Po předchozím průzkumu všichni v pohodě sjíždíme levým ramenem, kde je válec, ale dá se projet. Pod Ostrovem už řeku všichni známe, takže jedeme bez problémů až do Vilémova pod jez. Kajakáři Lukáš, Jugi a Čečoun jedou znovu na vrchní úsek ještě nad Mýto, nafukovačky pokračují bez problémů až do Jablonce nad Jizerou, kde končí u kempu. Po příjezdu kajakářů odjíždíme společně do tělocvičny v Semilech, v místní hospodě taky proběhl docela památný večírek, na který budou zúčastnění dlouho vzpomínat.

V neděli ráno odjíždějí domů Pepa s Mílou a Lukáš, takže na Kamenici vyrážíme nakonec jen ve čtyrech, tj kajaky Jugi, Čečoun a Honza s Alešem na barace. Dojíždíme na start k mostu v Haraticích, převlékáme se jdeme na to. Jelikož je zima, tak docela spěcháme a všechny vyhlášené peřeje Kamenice sjízdíme bez problémů a celkem rychle. Když máme za sebou už i Tobogán, vypadá to, že splutí proběhne bez problémů, tak přijde čochtan v peřeji pod Tobogánem v podání Aleše a Honzy na barace. Zbytek už ale dojíždíme v klidu a celý úsek Kamenice máme sjetý přibližně za hodinu. Rychlé převléknutí a odjíždíme domů spokojeni.

LABE

Poslední dubnový víkend přišlo do Čech velké oteplení a to v kombinaci se zbytky sněhu na horách způsobilo zvýšené vodní stavy na všech řekách v Krkonoších. Naše volba padla na Labe a neděli 29.dubna, ten den ale Labe dosáhlo 2. povodňový stupeň, tak jsme čekali až voda opadne a to se stalo v úterý 1.května na státní svátek, voda spadla na nejakých 15 kubíků a po ranních telefonátech se scházíme kolem půl jedenácté na loděnici Aleš, Pepa, Míla a Honza abychom napodruhé vyrazili směr Vrchlabí a Špindl. Počasí naštěstí vydrželo krásné, takže nám nic nebránilo vyrazit na nafukovačkách v sestavě Aleš s Pepou a Honza s Miluškou do labských peřejí. Díky menšímu průtoku nebyla řeka tak divoká jako při závodech, ale i tak lehká nebyla a některé válce byly zajímavější, např. ten u silnice v Herlíkovicích byl docela dobrý. Jez ve Vrchlabí u paneláku jsme přenesli a pod ním nás čekal další šikmý válec, ten taky docela držel, ale zvládli jsme ho. Dojeli jsme až do Vrchlabí k jezu nad soutěskou, tam jsme skončili nadšení supr počasím a krásnou vodou.

SÁZAVA

Další oddílová akce se konala o víkendu 25. - 27. května a byla to tradiční Sázava na celý víkend. Tentokrát se ale přihlásilo rekordních 54 lidí, takže jsme narychlo sehnali dopravu autobusem (díky Pepovi Bartuškovi) a ostatní jeli auty. V pátek večer jsme dojeli do Pikovic, postavili tábor a těšili se na sobotní splutí. V sobotu ráno jsme odjeli do Týnce nad Sázavou, po rozdělení posádek a nafouknutí všech lodí (trvalo to asi hodinu) jsme vypluli. Vody byl bohužel minimální stav, hlavně rafty měli sem tam problémy, ale zase bylo hezky, takže nálada byla výborná a nezkazilo nám ji ani velké množství vodáků na řece. Většinu jezů jsme jeli, některé ale měli tak málo vody, že jet nešli a muselo se různě přetahovat a přenášet. Po dojetí do tábora jsme vyrazili pro dříví na táborák, u něj opekly buřty, zahráli na kytary a zaspívali atd.

V neděli ráno jsme kvůli stavu vody odjeli pouze do Kamenného Přívozu, odkud jsme jeli pouze kratší, zato ale krajinově hezčí část řeky, počasí opět super, byl čas i na koupání takže jsme si řeku i druhý den užili a nevadilo ani brodění u posledního jezu, kde vodu vzal náhon. Pak jsme už dojeli do tábora, sbalili po 14. hodině odjeli smer Hronov, kam jsme dojeli kolem 18. hodiny.

SVATBA

Na jaře se též udála jedna společenská událost, kterou nelze nezmínit. Dne 8.června se totiž oženil náš dlouholetý člen Libor Jungmann, takže gratulujeme a přejeme hodně štěstí.